18 Mayıs 2014 Pazar


Disney Channel (originally The Disney Channel from 1983 to 1997) is an American basic cable and satellite television network that serves as the flagship property of owner Disney Channels Worldwide, a unit of the Disney–ABC Television Group, itself a unit of the Disney Media Networks division of The Walt Disney Company.
Most of its original programming is aimed at pre-teens and adolescents ages 10–16 while its Disney Junior programs are targeted at younger children ages 3–9, although certain programs are aimed at audiences of all ages. The channel's programming consists of original first-run television series, theatrically-released and original made-for-cable movies and select other third-party programming. Disney Channel – which formerly operated as a premium service – originally marketed its programs towards families, and then at younger children by the late 1990s, although its viewing audience has diversified since the mid-2000s to include older teenagers and adults.
As of August 2013, Disney Channel is available to approximately 98,142,000 television households (85.94% of cable, satellite and telco customers) in the United States.


Disney Channel, ABD'den 24 saat yayın yapan televizyon kanalı. Kanal çizgi film, film ve diziler yayınlamaktadır. Hedef kitlesi ilk kurulduğunda 7 yaş grubu çocuklar olsa da zamanla değişmiş; programların içeriği değiştikçe, izleyen kesimin yaş ortalaması da artmıştır. Kanalın sahibi Walt Disney şirketidir.

Türkiye

Ekim 2011'de, Türkiye için yerel bir kanal açılacağı duyuruldu ve Disney Televizyon Yayıncılık A.Ş. olarak 21 Aralık 2011 tarihinde test yayınına başlandı. 12 Ocak 2012 tarihinde ise Türksat 2A üzerinden ücretsiz yayına başlamıştır.[1] Türkiye, İspanya'dan sonra Disney Channel'ın ücretsiz yayına başladığı ikinci ülkedir. Bu döneme kadar Türkiye'de, Disney Channel'ın Orta Doğu kanalı üzerinden Digitürk,Teledünya ve Tivibu'da yayın yapmıştır. Kanalda ilk olarak turkuaz-sarı yarı saydam Disney Channel logosu kullanılmış, daha sonra 27 Ocak 2012'de tanıtımlarda kullanılan mavi-sarı logo kullanılmaya başlanmıştır.
Türkiye kanalının açılmasıyla birlikte Türksat 2A başta olmak üzere, D-Smart, Digiturk,Teledünya ve Tivibu'dan izlenebilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder